آموزش تصویری ثبت برند

آموزش تصویری ثبت یک برند تجاری

از آنجا که افراد بی‌شماری هنگام ثبت برند به مشکل برخورد می‌کنند، ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش گام به گام ثبت برند به صورت اینترنتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

گام اول

ورود به سامانه:

اولین گام برای ثبت اظهارنامه نام و علامت تجاری، ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه و ثبت‌ نام در پورتال مربوطه است. در این راستا، وارد سامانه www.iripo.ssaa.ir شوید و سپس گزینه «ثبت نام متقاضی/ورود اعضا» را انتخاب کنید.
نکته مهم : تمامی اشخاصی که می خواهید نامشان در اظهارنامه وجود داشته باشد اعم از مالک، نماینده قانونی، تحویل‌ گیرنده ابالغ، مخترع، طراح می‌ بایست در سامانه ثبت‌ نام شده باشند.

آموزش تصویری ثبت برند
آموزش تصویری ثبت برند

گام دوم

ورود به پورتال:

برای ورود به کارتابل خود در سامانه، نام کاربری و رمز عبور و کد امنیتی را در کادرهای مشخص شده وارد و سپس بر روی دکمه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

آموزش تصویری ثبت برند
آموزش تصویری ثبت برند

در صورتی که حساب کاربری فعال ندارید، در منوی سمت راست و در قسمت لینک‌ های مفید با کلیک بر روی گزینه‌ ثبت‌ نام صفحه‌ زیر را مشاهده خواهید کرد.

آموزش تصویری ثبت برند
آموزش تصویری ثبت برند

• ثبت نام متقاضی

با توجه به تعاریف زیر و نوع شخص متقاضی، یکی از گزینه‌ های  1 الی 4 را انتخاب نمایید.
1- شخص حقیقی- مالک، وکیل، مخترع، طراح: اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی تحت عنوان مالک، وکیل دادگستری، مخترع و یا طراح قصد
2- شخص حقوقی- شرکت‌ ها و مؤسسات غیرتجاری و سازمانی و نهاد های دولتی و غیر دولتی: اشخاص حقوقی با تابعیت ایرانی تحت عنوان مالک یا وکیل (دفاتر حقوقی)
3- شخص حقیقی- غیر ایرانی: اشخاص حقیقی با تابعیت غیر ایرانی تحت عنوان مالک، مخترع یا طراح
4- شخص حقوقی- غیر ایرانی: اشخاص حقوقی با تابعیت غیر ایرانی تحت عنوان مالک

• ثبت اطلاعات اولیه

پس از انتخاب نوع شخص می‌ بایست اطلاعات صحیح اشخاص را در فرم‌های مربوطه به صورت کامل و صحیح وارد کنید. سپس دکمه «مرحله بعد» را کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت اطلاعات اولیه شوید.

آموزش تصویری ثبت برند
آموزش تصویری ثبت برند

پس از وارد نمودن کد پستی، سیستم بصورت اتوماتیک آدرس را فراخوانی می‌ کند. در صورتی که وکیل هستید با انتخاب گزینه مربوطه و اعلام نوع و شماره وکالت مراحل ثبت‌ نام را ادامه دهید. با کلیک بر روی دکمه «مرحله بعد» به بخش بارگذاری ضمائم وارد خواهید شد.

توجه داشته باشید که در صورت عدم تکمیل هر کدام از گزینه‌ ها، ورود به مرحله‌ بعد برای شما برای شما امکان‌ پذیر نیست.

• بارگزاری ضمائم

بر اساس ضمائم خواسته شده، مدارک مورد نیاز را بارگزاری کنید. در انتها با کلیک بر روی دکمه «مرحله بعد» به بخش حساب کاربری وارد می‌ شوید.

• حساب کاربری

در این بخش ایمیل و شماره همراه درج شده در بخش اطلاعات اولیه جهت تأیید نمایش داده می‌ شود.

پس از تایید اطلاعات، فرمی جهت مشاهده شماره شناسایی و چاپ اقرارنامه نمایش داده و همچنین پیامک حاوی اطلاعات کاربری و گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

• تأیید حساب کاربری

با در دست داشتن اصل مدارکی که در هنگام ثبت‌ نام در سامانه بارگذاری نموده‌ اید، به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنید و گواهی امضاء دریافت نمایید. سپس از طریق گزینه «تایید حساب کاربری با گواهی امضاء» و وارد نمودن اطلاعات درخواستی زیر حساب کاربری خود را فعال نمایید.

  •  کد شناسایی مالکیت معنوی
  •  شناسه یکتا سند گواهی امضاء
  •  تاریخ ثبت سند گواهی امضاء
  •  رمز تصدیق سند گواهی امضاء

تذکر 1: لازم به ذکر است تا قبل از تائید حساب کاربری، پرونده شما جهت بررسی به کارشناس ارجاع نمی‌ گردد و ثبت اظهارنامه بدون حساب کاربری تائید شده، فقط برای شما اولویت حق تقدم به وجود می‌ آورد.

تذکر 2: بعد از گذشت مهلت قانونی یک ماهه برای تأیید و فعالسازی حساب کاربری، کلیه اظهارنامه‌ هایی که با این حساب کاربری ایجاد شده‌ اند “کان لم یکن” خواهد شد. در این صورت، باید از ابتدا تمام فرآیند های ثبت اظهارنامه و پرداخت هزینه را انجام دهید، همچنین حق تقدم شما نیز باطل می‌ گردد.

بعد از طی کردن مراحل فوق، برای شما یک شناسه یکتا و رمز تصدیق از طریق پیامک ارسال خواهد شد. دقت کنید که شما برای هر بار ورود به پورتال کاربری خود، نیاز به رمز و پسورد دارید، پس آن را فراموش نکنید.

گام سوم

تأیید تعهدنامه:

بعد از ورود به پنل کاربری خود، به منوی سمت راست دقت کنید، بر روی گزینه «ثبت اظهارنامه علامت تجاری» کلیک نمایید.
در این مرحله، شما باید برخی تعهدات اعم از مراجعه به سایت در تاریخ مربوطه و صحت اسناد و اطلاعات مربوط به اظهارنامه را مطالعه و آن‌ ها را قبول کنید. سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

گام چهارم:

انتخاب نوع اظهارنامه:

در این مرحله دو گزینه پیش روی شما قرار دارد که یکی از آ‌ن‌ ها «ثبت اظهارنامه» و دیگری «ثبت اظهارنامه ضمن اعتراض» است، با توجه به درخواست خود یکی از آن‌ ها را انتخاب می‌ کنید.( اگر برای اولین بار قصد ثبت اظهارنامه را دارید، گزینه اول و در حالتی که نسبت به وجود یک اظهارنامه دیگر در روزنامه رسمی اعتراض دارید گزینه دوم را انتخاب نمایید. در این حالت همراه با ثبت اظهارنامه، متن اعتراض خود را نیز بنویسید.)

گام پنجم:

پرداخت هزینه:

در مرحله اخر لوگو خود را بارگزاری و هزینه را پرداخت کنید و منتظر پاسخ پشتیبان باشید. دقت کنید که پرداخت هزینه‌ ها به صورت آنلاین بوده و از طریق پورتال صورت می‌ گیرد. عدم پرداخت هزینه‌ ها به مثابه عدم ثبت اظهارنامه است.

در انتها خاطرنشان می‌ شویم کارشناسان خبره ما دانش و مهارت لازم که حاصل سال‌ ها تلاش مستمر است را در اختیار شما قرار می‌ دهند تا در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن روند ثبت برند خود را انجام دهید.

ثبت برند را به متخصصان ثبتی داتیک بسپارید و تمام تلاش خود را در راستای تولید محصول با کیفیت بکار گیرید تا نشان برند شما یادآور یک محصول عالی و با کیفیت شود.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب