ثبت شرکت

شرکت چیست؟ برای ثبت شرکت از کجا باید شروع کنیم؟

شرکت از ریشه عربی کلمه «شرک» که به معنای شریک شدن و اتحاد چند شخص برای رسیدن به هدف یا منفعتی مشترک گرفته شده است. در کشور ما شرکت به این معناست که اشخاصی جمع شوند و مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی خاصی اعم از فرهنگی، تجاری و اجتماعی را انجام دهند و نفع ببرند.
اشتباهی که شاید بسیاری از کسب‌وکار‌ها مرتکب آن می‌شوند این است که آن‌ها برای ثبت شرکت خود اقدام نمی‌کنند، بنابراین هیچگونه از فعالیت‌های آن شرکت قانونی نمی‌باشد و در نهایت به اعتبار آن لطمه می‌زند. قانون ثبت شرکت در ایران برگرفته از قانون تجارت است و ما در این مطلب تلاش می‌کنیم شما را با چگونگی ثبت شرکت آشنا کنیم.

اهمیت ثبت شرکت

شما با ثبت شرکت فعالیت‌های اقتصادی خود را معتبر خواهید کرد و علاوه بر اعتبار شرکت، حق و حقوق و اعتبار کارمندان و مشتریان نیز تضمین می‌شود. با تبدیل شدن یک فعالیت اقتصادی سودآور و ماندگار در یک شرکت ثبت شده، ارزش و هویت شما افزوده می‌شود که این در نهایت موجب افزایش هرچه بیشتر سودآوری می‌گردد.

برای ثبت شرکت‌ها کجا باید رفت؟

در گذشته برای ثبت شرکت، شما مجبور بودید به سازمان ثبت شرکت استان خود مراجعه کنید، اما اکنون روند ثبت شرکت به دلیل پیشرفت تکنولوژی بسیار سریع شده است، زیرا شما می‌توانید با ورود به سامانه ثبت شرکت‌ها به‌ صورت اینترنتی مراحل ثبت را انجام دهید. همچنین می‌توانید مسیر راحت‌تری برای این کار انتخاب کنید که آن هم تماس با دفتر ثبت شرکت‌ها و سپردن صفر تا صد کار‌ها است. این مراکز با تخصص خود در این زمینه قادر هستند تا در کمترین زمان شرکت شما را به ثبت برسانند.

مرجع ثبت شرکت‌ها در تهران و شهرستان‌ها کجا قرار دارد؟

  • مرجع ثبت شرکت‌ها در تهران، «اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی»
  •  در خارج از تهران «اداره ثبت اسناد و املاک» مرکز اصلی
  • در مناطقی که اداره ثبت اسناد وجود نداشته‌ باشد، دفترخانه اسناد رسمی
  •  اگر مرجع مذکور وجود ندارد، دفتر دادگاه محل

ثبت شرکت بصورت اینترنتی

این روش به عنوان اولین و عمومی‌ترین روش برای اقدام به ثبت شرکت است. در این روش متقاضیان قادرند بدون مراجعه حضوری به واحد ثبت شرکت‌ها، از طریق سامانه و بصورت اینترنتی کارهای مربوط به ثبت شرکت را انجام دهند، سپس بعد از تایید در سامانه، مدارک خود را به آدرس های تعیین شده ارسال کنند.

ثبت شرکت
ثبت شرکت

اطلاعات وارد شده در سامانه باید با مدارک ارسال شده کاملا منطبق باشد در غیر این صورت هرگونه مغایرت در ثبت سامانه‌ای باعث برگشت و توقف روند کار متقاضی می‌شود.

جهت ثبت اینترنتی شرکت لازم است اقدامات زیر صورت پذیرد:

به سامانه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت‌ها با نشانی http://irsherkat. ssaa.ir مراجعه کنید. (قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت)، سپس به تکمیل مرحله به مرحله فرمی که برای شما نشان داده می‌شود و همچنین بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنید. چنانچه اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، در مرحله بعد باید مدارک مورد نیاز را از طریق پست به آدرس ذکر شده در تاییدیه ارسال کنید.

بعد از تکمیل مراحل ثبت مدارک زیر از طریق پست ارسال می‌گردد:

  • دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده
  • کپی مدارک شناسایی افراد
  • گواهی عدم سوء پیشینه‌ کیفری اعضاء
  • یک برگه از تایید نام و برگه‌ رسید پذیرش اینترنتی

در صورت کامل بودن مدارک، کارشناس اداره ثبت، پیش‌نویس آگهی را تهیه و به متقاضیان تحویل می‌ دهد. سپس امضایی دال بر”ثبت با سند برابر است” از شرکا یا وکیل رسمی شرکت اخذ می‌گردد. از این آگهی دو نسخه تهیه و به امضای رئیس اداره می‌رسد، یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت ضبط و نسخه دوم به متقاضی داده می‌شود تا در شرکت نگه‌داری شود.

ثبت شرکت با داتیک

شرکت‌ها انواع مختلفی دارند و افراد با توجه به نوع فعالیت و میزان ریسک‌پذیری خود باید شرکت متناسب با اهداف و فعالیت‌هایشان را انتخاب و ثبت کنند، اما هرکدام از شرکت‌ها برای به ثبت رسیدن مراحل و پیچیدگی‌های خاص خود را دارند، از این جهت موسسه ها و شرکت‌هایی تاسیس شده اند تا به منظور راحتی کار شما تمامی کار‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

در این راستا سامانه حقوقی و ثبتی داتیک با داشتن بهترین متخصصان و مشاوران در این زمینه، آمادگی کامل خود را برای خدمت‌رسانی به هم میهنان گرامی خود اعلام می کند.
جهت اخذ مشاوره و پاسخگویی به سوالات از طریق وب سایت داتیک با ما در ارتباط باشید تا در کوتاه ترین زمان اطلاعات رایگن در زمینه ثبت انواع شرکت ها به شما ارائه شود. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع شرکت ها بر روی لینک کلیک کنید.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب