ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی

شاید این تصور در ذهن شما هم باشد که برای ثبت یک برند لاتین حتما باید کارت بازرگانی داشته باشید و بدون آن نمی توانید گواهینامه علامت تجاری را دریافت کنید. از طرفی دیگر نداشتن کارت بازرگانی برای افرادی که قصد ثبت برند را دارند، تبدیل به یک چالش شده است و نمی دانند چطور این مرحله را پشت سر بگذارند، زیرا کارت بازرگانی مخصوص افرادی است که در زمینه تجارت و یا مبادلات مختلف با خارج از کشور در ارتباط هستند.

روش خاصی هم وجود دارد که می توانید بدون کارت بازرگانی، کارهای ثبت برند لاتین را انجام دهید. در ادامه ما ابتدا توضیحاتی را در مورد برند و مزایای ثبت برند در اختیار شما می‌‌گذاریم و سپس در پایان، روش ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی را به شما ارائه می دهیم.

ثبت برند

برند به زبان ساده عبارت است از یک لوگو یا نام که هرگاه به گوش مشتری شما می خورد یا نماد را می‌بیند، ویژگی‌ها و خصوصیات محصول شما را به یاد می آورد. بنابراین داشتن یک برند قوی باعث می شود شما در ذهن مخاطبان و مشتریان خود ماندگاری بیشتری داشته باشید. این مورد قطعاً یک مزیت بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

برخی مزایایی که ثبت برند برای‌ شما به همراه دارد عبارتند از:

• ثبت یک برند به صورت قانونی موجب به دست آوردن اعتبار لازم برای دریافت برخی از مزایا می شود.

• ثبت برند به همراه علامت تجاری مربوط به محصول یا خدماتی که در اختیار مشتریان می‌‌گذارید، اجازه می‌‌دهد در برابر افراد دیگر که قصد استفاده از برند شما را دارند ادعای قانونی داشته باشید و از حمایت قانون نیز برخوردار شوید.

• داشتن یک برند مشخص در زمان انجام تبلیغات و بازاریابی به شیوه‌ های مختلف، اجازه می‌ دهد که تاثیر بهتری بر روی مخاطبان خود داشته باشید و آن ها را تبدیل به مشتریان بالقوه خود کنید.

• داشتن یک برند معتبر قطعاً مسیر شما را برای اعطای نمایندگی به افراد مختلف هموار خواهد کرد. این موضوع در زمینه گسترش کسب و کار می‌‌ تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی
ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی

ثبت برند بدون کارت بازرگانی

شما می توانید برای خود برندی فارسی و یا لاتین ثبت کنید. برای ثبت برند فارسی ابتدا باید استعلام گرفته شود و سپس با مدارک ارسالی از طرف شما کارهای ثبت انجام می شود.

اگر قصد ثبت برند لاتین دارید باید مدارک شناسایی شخص، مجوزی که نشان دهنده فعالیت شخص و کارت بازرگانی را به همراه داشته باشید تا بتوانید برند خود را به زبان لاتین ثبت کنید، اما اگر ثبت علامت تجاری بدون کارت بازرگانی بخواهید، باید برند فارسی ثبت کنید تا نیازی به کارت بازرگانی نداشته باشد.

اگر شما تولید کننده محصولات یا خدماتی در داخل کشور هستید و به تبادل کالا با خارج از کشور نمی پردازید و همچنین تاکنون اقدامی برای اخذ کارت بازرگانی انجام نداده اید، اما تصمیم گرفته اید که ثبت برند برای محصولات و خدمات خود انجام دهید، نگران نباشید، زیرا ثبت برند ارتباط مستقیمی با اخذ کارت بازرگانی ندارد!

می توانید از کارت بازرگانی فردی که مورد اعتماد شما است استفاده کنید و برند لاتین خود را ثبت نمایید. مثلا به صورت ۹۰ درصد شما و ۱۰ درصد فردی که کارت بازرگانی دارد. پس از ثبت برند در دفترخانه، این برند را کاملا به خود انتقال دهید یعنی ۱۰ درصد نام فرد به شما منتقل شود.

کلام آخر

در هر صورت باید در نظر داشته باشید که باید برند خود را ثبت کنید تا کسی نتواند دیگر از آن استفاده کند یا آن را جعل کند. اما برای شروع فعالیت تجاری، ثبت برند کافی نیست و شما باید متناسب با نیاز خود اقدامات لازم را جهت ثبت شرکت انجام دهید و سپس فعالیت تجاری خود را شروع کنید.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب