ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی (بخش دوم)

چگونه ثبت برند کنیم؟

برای مشاهده بخش اول بر روی لینک کلیک کنید.

در بخش اول توضیحاتی درباره انواع شرکت ها و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت ها گفته شده است. در این مطلب درباره شرکت های تعاونی، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی توضیحاتی داده شده است. با ما همراه باشید.

ثبت شرکت ها

در ابتدا برای ثبت شرکت، شرکایی که قصد تاسیس شرکت را دارند باید نوع شرکت را با توجه به موضوع فعالیت شرکت و میزان مسئولیتی که حاضر به تقبل آن هستند، انتخاب کنند و بعد به طی کردن مراحل آن اقدام کنند.

آشنایی با انواع شرکت‌ها و مراحل ثبت شرکت برای تقسیم مسئولیت و تعیین نوع شرکت موثر است، زیرا مجوز برخی از فعالیت‌های شرکت صرفا به نوع مشخصی از شرکت‌ها داده می‌شود. پس پیش از هر اقدامی آشنایی با شرکت‌ها و مراحل ثبت آن ضرورت دارد.
در مجموع مراحل ثبت شرکت شامل موارد زیر است:

  •  تکمیل مدارک مورد نیاز
  •  انتخاب نام شرکت
  •  تنظیم مدارک شرکت
  •  امضا مدارک مورد ثبت
  •  ارسال مدارک به اداره ثبت
  •  دریافت آگهی

 شرکت تعاونی

برای تشکیل شرکت‌های تعاونی حداقل 7 نفر باید با تابعیت ایرانی حضور داشته‌ باشند و اولین اساسنامه شرکت باید در جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی تایید شود. شرکت‌های تعاونی با شرکت‌های سهامی نکات مشترکی دارند، این شرکت نسبت به شرکت‌های دیگر پیچیدگی و شرایط‌های خاصی دارد به همین دلیل تقاضای آن کمتر است.
اولین شرط برای تاسیس آن گرفتن مجوز از اداره تعاون است. سهام شرکت در شرکت‌های تعاونی باید بین اعضا تقسیم شود.

ثبت شرکت، روزنامه رسمی
ثبت شرکت، روزنامه رسمی

 شرکت مختلط سهامی

این شرکت از یک عده شرکای سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می‌شود. سرمایه شرکای سهامی به شکل سهام یا قطعات سهام هم‌ارزش درآمده و در صورتی ‌که شریک ضامن سرمایه‌اش به شکل سهام نیست، اما مسئولیت شرکای ضامن در مقابل دیون شرکت، مازاد بر دارایی خود می‌باشد و در قبال کلیه قروض مازاد، قابل اعمال است.
درحالیکه مسئولیت شرکای سهامی به میزان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند.

 شرکت مختلط غیر سهامی

این شرکت از یک یا چند شریک با مسئولیت محدود و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می‌شود که مسئولیت هر یک از شرکا در قبال دیون شرکت با مسئولیت محدود، به میزان سرمایه‌ای است که در شرکت وارد کرده ولی شریک ضامن مسئول کلیه قروض است به همین دلیل مدیریت این شرکت‌ها برعهده شریک ضامن است و شریک مسئولیت محدود اجازه مدیریت ندارد اما حق نظارت دارد.

ثبت شرکت در روزنامه رسمی

کلیه شرکت‌ها و موسسات مطابق قانون باید خلاصه اطلاعات ثبتی خود را حداکثر ظرف یک‌ ماه بعد از ثبت شرکت، در روزنامه رسمی کشور منتشر کنند. روزنامه رسمی یا روزنامه‌های کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های اجباری درمورد ثبت شرکت اعم از نام برند تجاری و غیر تجاری، قوانین و مقررات، زمینه فعالیت و… برای اطلاع رسانی به عموم مردم استفاده می‌شود.

بخشی در روزنامه رسمی کشور قراردارد که با ثبت شرکت‌ها مرتبط است. به همین دلیل اداره ثبت اسناد و املاک با دفتر روزنامه رسمی برای تسهیل روند اطلاع رسانی قراردادی امضا کرده‌اند که متناسب با آن به محض ثبت یک شرکت اطلاعات آن به این روزنامه ارسال می‌شود و بخشی از روزنامه هم به چاپ اطلاعات شرکت اختصاص داده می‌شود.
مواردی که در روزنامه انتشار داده می شود، عبارتند از:

  •  ثبت شرکت
  •  ثبت تغییرات شرکت
  •  ثبت یا تمدید نام برند و علائم تجاری
  •  ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی
  • انتشار قوانین مصوب مجلس

شما به راحتی می توانید با مشاوره ها و کارشناس های ثبت برند و ثبت لوگو داتیک به صورت تلفنی و آنلاین در تماس باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب