مشاوره آنلاین ثبت برند

ارزش داشتن برند

برند یک طرح، لوگو یا علامتی است که اطلاعات مشخصی در مورد سازمان و محصولات ارائه می دهد. با توجه به سیر تکامل علائم تجاری، مفاهیم بسیاری با علائم تجاری همراه شده تا برند شکل گیرد. برند‌سازی برای مشتریان، مدیران و کارکنان یک سازمان اهمیت بالایی دارد، زیرا یک برند منحصر به فرد می تواند با ارائه محصولات و خدمات ارزنده  موجب فروش و سودآوری در تجارت شود. بنابراین ارزش داشتن یک برند بیش از تمام دارایی‌های فیزیکی یک شرکت است.

با توجه به اینکه در بازارهای مختلف، رقابت بسیار اهمیت دارد، ثبت برند باید انجام شود تا افراد دیگر از آن سوءاستفاده نکند.

مزایای ثبت برند

حمایت قانونی در مقابل متقلب ها

ارزش یک برند در دنیای رقابتی بسیارمهم است و بی‌شک سرمایه زیادی صرف حفظ و افزایش اعتبار آن می‌شود، بنابراین با قانونی شدن برند از طریق ثبت آن می‌توانید اشخاصی که از نام تجاری شما تقلید می‌کنند را شناسایی کرده و از آن‌ها شکایت کنید. همچنین متخلفین را مجبور به عوض کردن اسم و پرداخت غرامت کنید. این یکی از اولین و مهم‌ترین مزیت‌های ثبت برند محسوب می شود.

شناسایی محصولات توسط مشتریان

با توجه به اینکه ثبت برند برای سازمان، شرکت و کارمندان بسیار اهمیت دارد، باید درنظر داشته باشید که ثبت برند برای مشتریان هم بسیار ارزشمند است، زیرا آن‌ها می‌توانند به‌راحتی محصولات شما را شناسایی کنند. همچنین شما اطلاعاتی از مشتریان خود بدست خواهید آورد که با افزایش کیفیت و تطبیق بهتر محصولات با سلیقه آن‌ها، دامنه سود خود را افزایش خواهید داد.

ابزاری برای بازاریابی

امروزه بازاریابی به عنوان یک روش بسیار کاربردی و اثرگذار برای معرفی محصولات در تمام تجارت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما چیزی که محصولات شرکت‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، داشتن یک لوگو و برند رسمی است.

اعتماد بانک‌ها به پرداخت وام

برند ثبت شده فعالیت‌های شما را قانونی می‌کند، به همین دلیل به بانک‌ها و سرمایه‌گذاران مختلف اطمینان می‌دهد که برای در نظر گرفتن وام‌ها و تسهیلات، تجارت شما قابل اعتماد است.

تشویق تجارت‌های دیگر به سرمایه‌گذاری

اگر برندتان به شهرت و ارزشی بالا دست پیدا کند، شرکت‌های دیگر از آن برای شناخته‌تر شدن بیشتر خود استفاده می‌کنند یا حتی می‌توانید در آینده برند خود را به فروش برسانید.

مشاوره آنلاین ثبت برند
مشاوره آنلاین ثبت برند

اعتبار برند ثبت شده چقدر است؟

از تاریخ تکمیل اظهارنامه، اعتبار برند‌های به ثبت رسیده آغاز و به مدت ۱۰ سال ادامه دارد. در پایان این مدت به مالک برند یک فرصت ۶ ماهه جهت تمدید برند داده می‌شود و در این زمان مالک برند فرصت دارد برای حفظ آن قبل از پایان این مدت اقدام کند و حتما به این موضوع توجه داشته باشید که اگر طی این زمان تمدیدی صورت نگیرد هر فرد حقیقی یا حقوقی که متقاضی باشد قادر است با طی کردن مراحل قانونی برند را به اسم خود ثبت کند.

آیا اجباری در ثبت برند وجود دارد؟

قانون تجارت کشور برای ثبت برند هیچگونه الزامی ندارد، اما برای موارد زیر باید برند شما ثبت شود:

• ثبت برند لوازم آرایشی
• نوشیدنی‌ها و آب‌های گازدار
• محصولات غذایی بسته‌بندی شده
• دارو‌های مخصوص پزشکان

دریافت مشاوره آنلاین

برای ثبت برند نیاز به مشاوره و راهنمایی کارشناس‌ها و متخصص‌های این حوزه دارید. با مشاوره آنلاین ثبت برند به راحتی می‌توانید با راه حل‌ها و مراحل آن آشنا شوید تا در کوتاه‌ترین زمان ثبت برند خود را انجام دهید. از طریق مشاوره آنلاین ثبت برند از تمام مراحل، اقدامات، مدارک، میزان هزینه و زمان لازم اطلاع خواهید داشت. همچنین تمام سوالات شما در زمینه ثبت برند و نحوه نام‌گذاری برند پاسخ داده می‌شود.
برای اینکه با چگونگی ثبت برند آشنا شوید بهتراست که از مشاوره‌های آنلاین شرکت‌های حقوقی استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه الزام قانونی برای ثبت برند وجود ندارد، اما بهتر است که برند خود را ثبت کنید تا از مزیت‌ها و امکانات ثبت برند بهره‌مند شوید. اگر برند خود را ثبت نکنید و در بازار رقابت وارد شوید به راحتی سودجویان و شرکت‌های دیگر می‌توانند از برند شما سو استفاده کنند و در این صورت دچار ضرر و زیان خواهید شد.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب