مشاوره حقوقی تلفنی

اهمیت مسائل حقوقی

با نگاهی اجمالی به پیچیدگی مراودات و مبادلات مالی و تجاری افراد، می‌توان با اطمینان گفت که دخالت در امور حقوقی امری تخصصی و مستلزم داشتن آگاهی نسبت به قوانین مربوطه، تسلط کامل بر اصول کلی حقوقی و شناخت سیستم قضایی کشور است. حتی کوچکترین اشتباه در اینگونه مسائل ممکن است باعث بروز مشکلاتی جدی شود که به راحتی قابل جبران نیستند.

از این رو تقریباً تمامی افراد جامعه برای پیشبرد فعالیت‌های حقوقی خود قطعاً به یک وکیل حرفه‌ای یا مشاور حقوقی نیاز خواهند داشت. از طرفی گاهاً بعضی افراد در مواجهه با مسائل و ابهامات حقوقی به دلایل مختلفی اعم از اتلاف زمان و طی کردن مسافت جهت حضور فیزیکی در جلسات مشاوره، تمایل دارند که از راه دور و به صورت تلفنی با وکیل یا مشاور مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و از این طریق مشکلات خود را برطرف سازند.

با توجه به این موضوع، در این مقاله قصد داریم به بررسی مشاوره حقوقی تلفنی، انواع مشاوره و اهمیت و مزایای آن بپردازیم.

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

دسته‌ای از مسائل حقوقی وجود دارند که حل آن‌ها به راحتی و با کمک گرفتن از یک مشاوره تلفنی میسر بوده و نیازی به ماندن در صف انتظار نوبت‌دهی مشاوره حضوری و پرداخت هزینه‌های مازاد ندارند. از این رو، استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی مناسب‌ترین و آسان‌ترین گزینه برای برقراری ارتباط با وکیل  یا مشاور حقوقی و به دنبال آن آشنایی با چگونگی احقاق حقوق خویش در اینگونه مسائل است که می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به مشکل حقوقی‌تان تغییر داده و راهکار‌های بهتر و ساده‌تری به شما ارائه دهد.

مشاور حقوقی تلفنی چه وظایفی دارد؟

با توجه به مسائلی همچون ناآگاهی مردم نسبت به قوانین و مقررات و حقوق متعلق به خود، چگونگی احقاق حقوق خود و ساختار و تشکیلات قضایی و به طور کلی سواد حقوقی پایین افراد، وظیفه‌  اصلی یک مشاور حقوقی تلفنی، اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات حقوقی صحیح در جهت حل مشکلات حقوقی افراد است.

در این راستا، یک مشاوره حقوقی متخصص، فردی با تجربه است که نسبت به مسائل حقوقی، قوانین و مقررات اطلاعات کامل دارد و بنا بر آن، اطلاعات حقوقی مورد نیاز افراد را در اختیارشان قرار می‌دهد. چنین شخصی باید متعهد، صادق، مسئولیت‌پذیر، ‌امانت‌دار و قابل اعتماد باشد و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل و اخذ تصمیم صحیح در زمان مناسب را داشته باشد. علاوه بر این، ساده‌سازی مسائل حقوقی از جمله ویژگی‌های یک مشاور حقوقی خبره است که او را از سایرین متمایز می کند.

 مشاوره حقوقی رایگان
مشاوره حقوقی رایگان

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

بهره‌گیری از مشاوره حقوقی تلفنی نیز همانند روش آنلاین مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. هر چند ممکن است تفاوت‌هایی با روش آنلاین داشته باشد. اما قطعاً نسبت به مشاوره حضوری از مزایای بیشتر و بهتری برخوردار است. اهمیت بهره‌مندی از مشاوره تلفنی حقوقی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  •  مشاوره حقوقی تلفنی سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباط با متخصصان حقوقی است.
  •  از این طریق، افراد از روند دعاوی حقوقی و کیفری خود آگاه شده و پیش زمینه‌ای جهت استفاده از مشاوره حقوقی تخصصی‌تر ایجاد می‌شود.
  • امکان مشاوره حقوقی با چندین وکیل یا مشاور و انتخاب بهترین وکیل برای قبول وکالت پرونده وجود دارد.
  •  این نوع مشاوره، برای افرادی که در مشاوره حضوری قادر نیستند به راحتی ارتباط برقرار کنند گزینه‌ مناسب‌تری است.
  •  سهولت در ارتباط با متخصصان با تجربه و دسترسی بدون دردسر به آن‌ها موجب سرعت بخشیدن به روند مشاوره و دریافت نتیجه بهتر می‌شود.
  • برای بهره‌مندی از مشاوره حقوقی تلفنی، هیچ نیازی به گرفتن نوبت قبلی و نشستن در صف انتظار و اتلاف زمان نیست.
  •  از این طریق هزینه‌های کمتری اعم از حق مشاوره، هزینه‌های رفت‌و‌آمد و…. را برای انجام امور حقوقی خود متحمل خواهید شد.
  • با بهره‌گیری از این روش، از طرح دعاوی بی‌پایه توسط افراد ناآگاه به مسائل و مقررات حقوقی جلوگیری می‌شود.

هزینه مشاوره تلفنی چقدر است؟

به طور کلی عوامل زیادی از جمله میزان آگاهی و تجربه وکیل یا مشاور مورد نظر و مدت زمان اخذ مشاوره، بر روی هزینه‌ مشاوره حقوقی تلفنی تأثیرگذار هستند. از این رو نمی‌توان هزینه‌ مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

اما جالب است بدانید که در سامانه حقوقی داتیک، دیگر لازم نیست هیچ هزینه‌ای بابت حق مشاوره بپردازید، شما می‌توانید تنها با یک تماس از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان بهره‌مند شده و به مشکلات حقوقی خود پایان دهید. ما در تلاشیم تا با ارائه‌ سودمندترین و بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی به صورت کاملاً رایگان در زمینه‌های خانوادگی، ارث و میراث، اسناد تجاری، مسائل بین‌المللی، اراضی و املاک و سایر مسائل حقوقی و کیفری، سهمی در حل مسائل و مشکلات حقوقی شما عزیزان ایفا کرده باشیم.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب