چگونه و از کجا پرینت تماس ها و پیام های همسرم بگیریم؟

چگونه و از کجا پرینت تماس ها و پیام های همسرم بگیریم؟

گرفتن پرینت موبایل همسر

بسیاری از افراد به دنبال پرینت موبایل همسرشان هستند و بسیار زیاد این سوال را عنوان می کنند. ما نیز به علت وفور طرح سوال از طرف کاربران لازم دیدیم در مورد آن مطالبی به اطلاع شما مخاطبان عزیز سایت داتیک برسانیم. این مقاله که در زمینه حقوق خانواده می باشد، توسط کارشناسان با تجربه داتیک جمع آوری شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

زندگی مشترک بر پایه اعتماد و حفظ احترام که شامل حفاظت از حریم شخصی است، شکل می گیرد. بنابراین سعی کنید با سوءظن وارد رابطه نشوید. خودتان را بنده افکار منفی نکنید و با اعتماد و مثبت اندیشی وارد رابطه ای توام با عشق شوید، همچنان اگر شما نمی توانید به کسی اعتماد کنید و یا سوءظن به کسی دارید بهتر است ازدواج نکنید و یا اگر در مورد مساله ای با همسرخود مشکل دارید با صحبت کردن آن را حل کنید و سعی کنید مهارت های اجتماعی خود را افزایش دهید تا از خیانت همسرتان در امان بمانید.

اگر دغدغه گرفتن پرینت مکالمات گوشی همسر خود را دارید، هوشیار باشید که این رابطه سالم و امن نیست و نشان دهنده خیانت یکی از شما است. به بیان دیگر یکی از شما به زندگی مشترک وفادار نیست و یا بین شما بی اعتمادی وجود دارد.

بر اساس اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است. مگر در مواردی که قانون مجاز دانسته است، مانند اجازه ای که قضات برای کشف جرم برای شنود و یا ورود پنهانی می دهند.

چگونه و از کجا پرینت تماس ها و پیام های همسرم بگیریم؟
چگونه و از کجا پرینت تماس ها و پیام های همسرم بگیریم؟

بر اساس اصل ۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

بازرسی و نرساندن نامه ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آن ها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر اینکه به حکم قانون صورت گیرد.

طبق ماده ۵۸۲ قانون مجازات اسلامی

بخش تعزیرات که اجرا کننده اصل ۲۵ قانون اساسی نیز محسوب می شود، شنود پنهانی و کنترل مکالمات تلفنی اشخاص در غیر مواردی که قانون اجازه داده است، جرم محسوب می شود و مرتکب به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

مطابق قانون جرایم رایانه ای مصوب خرداد ماه ۱۳۸۸ سه عنوان مجرمانه وجود دارد، که جزایای آن مجازات زندان یا جریمه نقدی یا هر دو مجازات، برای مرتکبین وضع شده است.

1. دسترسی غیر مجاز

2. شنود غیر مجاز

3. بازرسی رایانه ای

ماده ۳ قانون 25 قانون اساسی گواه این موضوع است که شنود داده های(اطلاعات) سری در حال انتقال یا دسترسی به داده های سری در حال انتقال یا ذخیره شده در سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده را در ردیف جاسوسی رایانه ای قلم داد کرده است و مجازات حبس یا جزای نقدی یا هر دو را مقرر نموده است.

پرینت مکالمه همسر را چگونه و از کجا بگیریم؟

اگر خط به نام همسرتان باشد شما به خودی خود نمی توانید پرینت مکالمه را بگیرید و حتماً باید شکایت رابطه نامشروع را طرح نمایید و از طریق دادگاه درخواست پرینت مکالمه را بدهید.

طبق قانون جرائم رایانه ای اپراتورهای تلفن همراه موظف اند که اطلاعات تماس و پیامک را تا شش ماه ذخیره کنند و صرفاً پرینت مکالمات شش ماه اخیر آن هم با طرح شکایت مثل رابطه نامشروع با دستور مقام قضایی برای مرجع رسیدگی کننده ارسال می شود.

نکته: پرینت مکالمه حذف شده تلگرام را نمی توان گرفت. گرفتن پرینت مکالمات صرفاً در مورد اس ام اس و تماس ممکن است. در مورد نرم افزاری مانند تلگرام و واتس آپ به دلیل اینکه اطلاعات این نرم افزارها درایران نیست، قابل پرینت گرفتن و استناد درمحاکم نیست.

کلام آخر

زندگی خود را با تکیه بر اصل سازش و اعتماد و صبوری مدیریت کنید تا در کنار یکدیگر به آرامش برسید.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب