کد شناسایی در ثبت برند چیست

ثبت برند

علامت تجاری هر کسب ‌وکاری شناسنامه ای معتبر برای معرفی محصول است. ثبت علامت تجاری وجه تمایز میان موسسات و کسب‌ وکار های مختلف در سراسر جهان است. برند یک واژه انگلیسی است که استفاده از آن در بین ما ایرانی ها رواج پیدا کرده و به راحتی با ثبت برند از کپی برداری و عدم استفاده رقبا از محصولات خود محافظت کنید.

با ثبت برند کسب وکارتان را انحصاری کنید تا صاحب مالکیت و حق انحصاری کالا خود باشید.

نکته 1: مدت زمان حفاظت از نشان تجاری با پرداخت مبلغ مربوطه قابلیت تمدید شدن دارد.

نکته 2: مراجع قانونی اجازه متوقف کردن تخلف در زمینه محافظت آرم تجاری را دارند.

برند

نام تجاری در واقع لگو یا نشان و علامتی است که فونت آن به دلخواه به صورت فارسی یا لاتین انتخاب می شود و در راستای رشد فعالیت های اقتصادی شرکت مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

برند یک واژه نگلیسی است که استفاده از آن بسیار زیاد در بین ما ایرانی ها رواج پیدا کرده است. برند، یک نشان تجاری، طرح، نماد، عبارت، نام و … است که مخاطب از طریق دیدن، شنیدن، حس کردن نشان تجاری برند با صفات و ویژگی های محصولات آن به صورت ذهنی ،دیداری یا شنیداری در ذهن خود ارتباط برقرار می کند.

در واقع برند انتقال دهنده مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام اختصاری به سادگی قابل فهم است.

در دنیای رو به پیشرفت امروزی واژه برند فقط به محصولاتی تعلق می گیرد که ارزش و اعتبار خاصی پیدا کرده باشند و در اجتماع قدرت نفوذ بالایی دارد.

خصوصیات یک برند، راه جلب توجه و وفاداری مشتری است. جذابیت، الهام بخش بودن، تک بودن، تناسب، جایگاه و … از خصوصیات یک برند خوب است.

توقع مشتریان از یک برند کیفیت بالا، خطر پذیری کمتر، سپردن مسئولیت به تولید کننده، وسیله ای نمادین برای اظهار هویت محصول است. محکم ترین قدم در تجارت، جلب اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به اجرای تعهدات شتاب می بخشد.

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود.

کد شناسایی در ثبت برند چیست
کد شناسایی در ثبت برند چیست

مراحل ثبت نشان تجاری

ثبت علامت تجاری با رعایت کامل، کلیه مدارک قانونی و مقررات قابل اجرا است.

روش های ثبت نشان تجاری:

روش اول: با مراجعه حضوری به اداره ثبت علائم تجاری و ارائه درخواست کتبی، برند خود را به ثبت می‌ رساند.

روش دوم: متقاضی با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری با آدرس اینترنتی http://iripo.ssaa.ir ثبت نام اولیه ثبت برند خود را انجام می دهد.

در هر مرحله می‌ بایست متقاضی تمامی اطلاعات و مشخصات فرم ها را تکمیل کرده و با دریافت کد رهگیری، ثبت برند خود را پیگیری کند. در مرحله بعدی، نتیجه درخواست از طریق کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری، اعلام می شود. بعد از پذیرش از طریق پست پیشتاز دو برگ از قرارداد به آدرس متقاضی ارسال می ‌گردد.

مدارک لازم برای ثبت برند و لوگوی شخصی

تهیه مدارک از مهمترین مراحل ثبت برند و لوگوی شخصی است. برای تهیه مدارک مورد نیاز، بسته به شخص (حقیقی، حقوقی) و نام برند (فارسی، لاتین) مدارک متنوعی مورد نیاز است.

مدارک لازم برای ثبت برند و لوگوی شخصی شخص حقیقی:

• کپی شناسنامه

• کارت ملی

• کپی مجوز فعالیت

  • اگر برند دو بعدی یا سه بعدی است در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه گردد.
  • اگر حروف لاتین باشد به کپی کارت بازرگانی نیز نیاز است.
  • اگر امور ثبت برند توسط نماینده یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود.

مدارک لازم برای ثبت برند و لوگوی شخصی شخص حقوقی:

  •  کپی شناسنامه مدیرعامل
  •  کپی کارت ملی مدیرعامل
  •  ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
  •  کپی روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت
  •  کپی مجوز فعالیت

آیا نیاز به دریافت خدمات ثبت برند دارید؟

تیم حقوقی داتیک، متشکل از مشاوران حقوقی با تجربه و وکلای پایه یک دادگستری، آماده ارائه خدمات مشاوره ‌ای در حوزه ثبت برند است.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب