️ اعتبار برند‌هایی که ثبت می‌شوند چه مدت است؟

️ اعتبار برند‌هایی که ثبت می‌شوند چه مدّت است؟

برند

در اولین اقدام برای شروع کسب و کار، این اختیار را دارید که نشان یا نام تجاری خود را به ثبت برسانید و به مردم معرفی کنید. قطعاً این اقدام، موازی با اهداف شما برای درخشش کسب و کارتان در آینده می باشد، همچنین انتخاب برند تجاری قدرتمند در کسب و کار شما موثر است.

با وجود اطلاع مدیران شرکت ها از ارزش ثبت برند، مدیران علاقمند به انجام کارهای اداری و مراحل ثبت برند نیستند، زیرا با زحمت زیادی همراه است.

هم اکنون گروه تخصصی داتیک، تمامی مراحل ثبت را برای مدیرانی که خواستار پایداری در کسب وکار هستند، پیشنهاد می کند که در اولین فرصت، به تعیین نام برند و به ثبت رساندن آن اقدام کنند، در صورتی که زمان کافی برای انجام این مراحل را ندارید، می توانید از کارشناسان گروه داتیک برای انجام این مراحل مشاوره بگیرید، حتی می توانید کلیه مراحل انتخاب و ثبت علامت تجاری یا همان برند را به عهده کارشناسان ماهر داتیک قرار دهید.

ثبت برند حائز اهمیت است، زیرا نام کالا یا محصولات شرکت ها را به عموم مردم معرفی می کند و احتمال سوء استفاده از طرف رقبا را به صفر می رساند و کسب وکار شما را از خطرات احتمالی حفظ می کند.

طبق قوانین وضع شده در جمهوری اسلامی ایران، کسی که برند را ثبت می کند، امکان استفاده از آن را دارد و اشخاص دیگر نمی توانند از آن استفاده یا به بیانی دیگر سوء استفاده کنند. در حقیقت برند، شاخصه محصول می باشد و مدیران شرکت ها با ثبت برند، انحصار آن کالا یا برند را از آن خود می کنند.

بر اساس قوانین وضع شده، به ثبت رساندن علامت تجاری کاملا اختیاری است، اما در بعضی از موارد، قانون گذار، ثبت برند یا علامت تجاری را الزامی می کند.

انتخاب علامت تجاری کاملاً اختیاری است و شامل حرف، تصویر، مهر، عبارت یا … می باشد.

️ اعتبار برند‌هایی که ثبت می‌شوند چه مدّت است؟
️ اعتبار برند‌هایی که ثبت می‌شوند چه مدّت است؟

زمان و پایان دوره برند

بر اساس قانون صریح علایم تجاری تا 10 سال بعد از ثبت برند بدون هیچ مشکلی می توانید از برند خود استفاده کنید. بعد از پایان این دوره و مدت زمانی در صورت تمایل، برای تمدید مجدد اعتبار علامت تجاری، اقدام کنید.

اگر صاحب برند بعد از اتمام دوره 10 ساله اقدام به تمدید مجدد نکرده باشد، قانون گذار تا 6 ماه پس از پایان اعتبار، این امکان را فراهم می کند تا صاحب برند برای تمدید مجدد اقدام کند. البته این پروسه با پرداخت هزینه، به میزان نیمی از هزینه ثبت برند قابل اجرا خواهد بود.

حکم بلا استفاده ماندن برند بعد از 3 سال

مدیران شرکت‌ ها باید اطلاعات مرتبط با ثبت برند و نحوه استفاده از برند را در اختیار داشته باشند. اگر از علامت تجاری خود به مدت طولانی، بیش از 3 سال استفاده نکنید، قانون‌ گذار اختیار خارج کردن برند از دست صاحبان کسب و کار را دارد. هر شخص دیگری با حکم دادگاه، اجازه ابطال را خواهد گرفت و پس از آن به ثبت علامت تجاری انحصاری خود اقدام می کند.

مدارک مورد نیاز به جهت تمدید برند و علامت تجاری

تمدید برند باید در دو نسخه انجام و توسط مدیران شرکت امضا گردد و یا نماینده‌ قانونی وی به مراجع ذیصلاح تسلیم شود تا ظرف مدت مشخصی کارهای اداری آن جهت تمدید طی شود.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی

فتوکپی کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل یا مالک علامت برند

کامل کردن فرم و آماده کردن نمونه علامت برند

امضا و مهر کردن وکالتنامه

نکته: برای افراد حقوقی ضمن موارد بالا باید کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات احتمالی آن نیز تحویل داده شود.

کلام آخر

به یاد داشته باشید برای ثبت برند و تمدید علامت تجاری خود، فقط کافی است به کارشناسان خبره داتیک مراجعه کنید و در کمترین زمان کارهای اداری مربوطه در حوزه برند که شاخصه کسب و کارتان است، صورت گیرد.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب