ثبت برند در دبی

قوانین حاکم بر ثبت برند در دبی

دبی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین شهر کشور امارات متحده عربی، در سراسر جهان شناخته شده است. این شهر غنی از ثروت، از نظر تجاری و اقتصادی در دنیا برجسته و از اهمیت بسیار زیادی در بین فعالان اقتصادی و تاجران برای ایجاد کسب وکار برخوردار است. بنابراین رقابت بسیار دشواری در دبی که کانون توجه اکثر ثروتمندان در سراسر دنیا است قابل پیش بینی می باشد. برای موفقیت در این بازار تجاری قدرتمند ثبت برند تجاری و انحصاری کردن محصول از اولین و مهم ترین اقدامات در شروع کسب وکار و تجارت محسوب می شود.

مراحل قانونی ثبت برند در دبی وابسته به قوانین کشور امارات است. جالب توجه است که برند و علامت های تجاری در کشور امارات و شهر دبی مانند کشور عزیزمان ایران به مدت ده سال اعتبار دارد.

بر اساس قوانین کشور امارات متحده عربی از نام‌، امضا، نقاشی، حروف، کلمات، شکل‌ ها و… و همچنان ترکیبی از تمامی این ها که به ارائه محصول و معرفی خدمات کمک می کند، به عنوان برند در دبی قابل پذیرش است.

امارات متحده عربی (دبی) با  ایران روابط دوستانه دارد و به نوعی یکی از دروازه های تجارت خارجی ایران است. کشور امارات به منظور ایجاد بازار اقتصادی گسترده و بین المللی در دبی همگام با سیاست های کشور، هدفمند عمل می کند. شرایط ثبت برند در دبی هم راستا با قوانین و هدف های از پیش تعیین شده این کشور است. افراد حقیقی و یا حقوقی قدرتمندی که در این کشور قصد شروع به فعالیت و سرمایه گذاری داشته باشند، می توانند برند خود را همراه با حمایت های قانونی به ثبت برسانند.

با ثبت علامت تجاری یا برند در کشور امارات متحده عربی (ثبت برند در دبی)، از هرگونه سوء استفاده سودجویان جلوگیری کنید، همچنین مالک برند انحصاری خود شوید.

پس از ثبت علامت تجاری در کشور امارات متحده عربی مالک آن علامت می تواند در صورت سوء استفاده رقبا از طریق قانون پیگیری و از آسیب های احتمالی کسب وکار خود پیشگیری کند.

ثبت برند در دبی
ثبت برند در دبی

افراد واجد شرایط ثبت برند

بومیان و اشخاص حقوقی داخلی که مشغول فعالیت های صنعتی، تجاری و حرفه ای هستند.

خارجیان به طور کلی افراد حقیقی و حقوقی که در فعالیت ‌های صنعتی، تجاری یا آژانس‌ های مسافرتی و… در هر کشوری که با امارات متحده عربی عهدنامه و قراردادهای متقابل دارند.

سازمان‌ های دولتی (اشخاص حقوقی عمومی).

مالکین و صاحب امتیاز برندهای مطرح، معروف و معتبر از سراسر جهان.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در امارات

  • ارائه مدارک گویای حق تقدم در ثبت برند
  • ارائه الگو علامت تجاری یا برند
  • ارائه کپی مجوز فعالیت بازرگانی در امارات
  • ارائه وکالت‌ نامه وکلای مالکیت فکری و ثبت برند امارات
  • ارائه کپی پاسپورت متقاضی به همراه جزئیات هویتی برای افراد و سرمایه گذاران خارجی از ملزومات است.

نکته: مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری از زمان عقد قرار داد و تحویل مدارک در کشور امارات متحده عربی 12 ماه است.

نکته: برای ثبت برند در دبی پس از طی کردن مراحل اداری، آگهی ثبت آن در مجله‌ برندها و علامت‌ های تجاری و دو روزنامه محلی عربی منتشر می‌گردد، در صورتی که افراد یا صاحبان کسب وکار اعتراضی داشته باشند، سی روز زمان برای اقدامات لازم در نظر گرفته خواهد شد.

کلام آخر

بر اساس قوانین کشور امارات متحده عربی هر فرد باید شخصاً یا توسط وکیل اقدام حضوری برای ثبت برند را آغاز کند. در بسیاری از مواقع مراجعه حضوری و اعتماد به وکیل خارجی میسر نیست، بنابراین شما می توانید تمامی مراحل ثبت برند را به کارشناسان کارآزموده داتیک بسپارید، همچنین کارشناسان داتیک مدافع حقوق شما در برابر سودجویان در ثبت علامت تجاری نیز هستند و پیگیری های قانونی را در همین راستا انجام می دهند.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب