️ آیا نوع شرکت در هزینه‌ ثبت شرکت تاثیری دارد؟

️ آیا نوع شرکت در هزینه‌ ثبت شرکت تاثیری دارد؟

هزینه ثبت شرکت در ایران نیز مانند تمامی زمینه ها درگیر تورم شده است و دلیل افزایش قیمت ها در حوزه ثبت و پرداخت های سازمانی نیز، تورم می باشد.

هزینه ثبت شرکت در ایران، با بررسی مجموعه ای از خدمات و میزان مبلغ کارهای خدماتی برآورد می شود و با توجه به نوع و خدمات ارائه شده در شرکت متفاوت می باشد.

با کارشناسان داتیک همراه باشید تا در مورد هزینه ثبت و چگونگی برآورد هزینه ها و راه اندازی شرکت اطلاعات کسب کنید.

به طور کلی، قیمت ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود (با سرمایه ثبتی صد هزار تومان) چیزی حدود یک میلیون تومان البته بدون در نظر گرفتن هزینه چاپ آگهی تاسیس روزنامه رسمی و هزینه چاپ آگهی کثیرالانتشار آن شرکت می باشد.

آیا ثبت شرکت رایگان است؟

کاربران گرامی ثبت شرکت رایگان نمی باشد، حتی اگر خود شما به صورت اینترنتی انجام دهید، باز هم باید مبلغی را برای ثبت شرکت در نظر بگیرید که شامل هزینه پست، هزینه حق الثبت در اداره ثبت و هزینه دو نوبت درج آگهی در روزنامه می باشد.

شرح هزینه های ثبت شرکت تعاونی، تضامنی و غیر تجاری

هزینه انتخاب نام برای شرکت

هزینه تهیه لوازمی چون پوشه، گیره، پاکت، هزینه پستی و وسایل این چنین

هزینه مربوط به حق الثبت

هزینه مربوط به حق الوکاله وکیل

با توجه به مطالب ارائه شده در متن فوق، مراحل پرداخت هزینه برای ثبت تمامی شرکت ها یکسان است، اما ریز هزینه ها در شرکت تضامنی، تعاونی و غیر تجاری متفاوت است.

️ آیا نوع شرکت در هزینه‌ ثبت شرکت تاثیری دارد؟
️ آیا نوع شرکت در هزینه‌ ثبت شرکت تاثیری دارد؟

آیا میزان سرمایه ثبتی شرکت در هزینه ثبت تاثیر دارد؟

در پایان فرآیند ثبت شرکت باید حق التمبر سرمایه شرکت را پرداخت کنید، حق تمبر به میزان یک دوهزارم سرمایه وارده شما برای شرکت می باشد. بنابراین هرچه سرمایه بیشتری برای شرکت در نظر بگیرید طبیعتاً مبلغ حق التمبر آن افزایش خواهد یافت. یعنی مثلا اگر شما 200 میلیون تومان سرمایه اولیه در نظر بگیرید باید 100 هزار تومان به عنوان حق التمبر پرداخت کنید.

مدت زمان ثبت شرکت

مدت زمان ثبت یک شرکت از صفر تا صد یعنی چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رسمی در بهترین حالت 12 روز کاری زمانبر خواهد بود. این در صورتی است که شرکت شما در عرض 7 روز به مرحله آگهی در اداره ثبت برسد. کمتر از این زمان امکان پذیر نبوده و انجام هزینه بیشتر در این زمینه تاثیری نخواهد داشت.

ارزانترین روزنامه برای ثبت شرکت

هزینه روزنامه رسمی برای همه آگهی ها یکسان است و از 268 هزار تومان به بالا می باشد، اما برای روزنامه کثیرالانتشار این طور نیست. تعرفه ها در روزنامه ابرار مانند روزنامه رسمی است و با افزایش تعداد کلمات و حروف بالاتر می رود. اما هزینه چاپ آگهی تاسیس در روزنامه های کثیرالانتشار، مانند همشهری بیشتر از این میزان است.
نکته: هزینه روزنامه رسمی شرکت با توجه به کلمات و خطوط آگهی متفاوت است.
نکته : هزینه چاپ آگهی تاسیس در روزنامه کثیر الانتشار بسته نوع روزنامه متفاوت است.

آیا بعد از ثبت شرکت باز باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

بعد از گرفتن اوراق شرکت، باید دفاتر پلمپ اخذ کنید و برای امور مالیاتی و کد اقتصادی اقدام کنید.

نکته: هزینه ثبت شرکت تضامنی، از ثبت مؤسسات ذکر شده در متن فوق، بالاتر است.

هزینه پست مدارک شرکت

بعد از ورود اطلاعات و تعیین نام شرکت و تنظیم مستندات، مدارک هویتی اعضا و مستندات تنظیم شده توسط شرکت حقوقی داتیک یا توسط خود کارآفرین، شامل اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه در پاکت مخصوص تاسیس شرکت قرار داده می شود و تحویل مراکز پستی داده می شود.

به هنگام تحویل پاکت پستی هزینه نیز باید پرداخت شود.

کلام آخر

هزینه ثبت شرکت، باید برای کار آفرینان و متقاضیان بر پایه صدق و شفافیت باشد. هر شرکتی موظف است مبالغی را که برای ثبت شرکت تعیین می کند، با تمام جزئیات، با ذکر جز به جز هزینه خدمات شرح دهد.

 

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    کاری راش

    سامانۀ یکپارچۀ داوری، کارشناسی، مشاوره و وکالت «کاری راش» بزرگترین وکامل ترین مرجع حقوقی میباشد. کاری راش یک پلتفرم تخصصی و مبتنی بر فناوری هوشمند و بروز دنیا بوده که با ایجاد پلی میان متخصصان حقوقی زبده و کلیه افراد (کسب و کارها، شاغلین و مردم عام) سعی بر ارائه خدمت دارد.

    تازه ترین مطالب